Kuiz dan Soalan Final Exam


 

-Sebelum peperiksaan akhir semester-

 

”Argh.. Mengapa aku tak datang kelas tadi. Ada kuiz la. Rugi markah aku.”

 

Ini kata-kata pelajar yang optimis dengan carry mark. Sentiasa mencari-cari peluang menambahkan markah untuk subjeknya. Terasa menyesal apabila terlepas satu dua kuiz.

 

-Selepas menjawab peperiksaan akhir semester-

 

” Aku terpaksa tinggal 2 soalan. Setiap satunya 10 markah. Nak buat macam mana. Dah soalan tu susah dan aku tak boleh jawab”

 

Masih pelajar yang optimis tadi. Berbual-bual dengan rakannya tentang soalan exam yang baru usai dijawabnya. Diwajahnya tiada langsung rasa bersalah seperti waktu dia tertinggal kuiz dahulu

 

Persoalannya?

Kuiz hanya membawa 1-2 markah daripada markah keseluruhan tetapi soalan final exam membawa markah lebih besar daripada itu tetapi mengapa pelajar Malaysia sangat kisah terlepas menjawab kuiz tetapi tidak kisah terkosongkan soalan final exam. Erm~

 

~Selamat Menjawab Peperiksaan Akhir Semester untuk semua pelajar-pelajar Institut Pengajian Tinggi Awam~

4 thoughts on “Kuiz dan Soalan Final Exam”

  1. betul..
    itulah jawapan yang dicari..
    lebih baik tumpu pada assignment…
    wargh~ ada assignment tak siap lagi ni..
    macam mana..
    isk final lagi beberapa hari pun ada asignment? isk@..

    Like

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s