MU menang lagi?


Ahad malam Isnin.
MU vs Arsenal. MU menang 2-1. Semua peminat MU bersorak-sorai sambil terbayang-bayang kemenangan yang bakal dirangkul MU di penghujung EPL.

Aku menjadi kecewa dan menyeranah kemenangan MU. Rasa hampa berbaur-baur dengan sakit hati hati apabila seorang kawan menghantar sistem pesanan ringkas(SMS) lewat pagi. Waktu itu aku di kafe baru dan aku pasti perlawanan yang bermula pada 10.55 malam telah berakhir.

”MU menang 2-1.huurreyyy.”

Aku tahu pesanan itu menghantar isyarat bahawa dia pasti akan menang pertaruhan yang kami buat waktu zaman kejahilan aku tentang bola. Sengaja mahu mengundahkan hati aku.

Aku hanya boleh berharap pada Chelsea untuk menewaskan MU untuk membolehkan Chelsea duduk sama tinggi dan berdiri sama rendah dengan MU biarpun kata temanku misi itu mustahil. Hello kawan, tiada yang mustahil kini, semuanya boleh berputar dan berubah. Apatah lagi nasib itu dipertaruhkan pada sebiji bola nan bulat.

Ok?

Aku jadi kagum dengan diriku yang tiba-tiba jadi manusia arif pasal BOLA dan EP7. Walhal dahulu aku manusia buta tentang bola walaupun jadual perlawanan EPL tertampal di sudut bilikku sejak semester lalu. Malah aku bertambah kagum apabila semenjak akhir-akhir ini aku jadi semakin mengambil tahu setiap rinci perlawanan bola terutama yang melibatkan MU dan Chelsea. Puncanya?…

Aku suka menjadi manusia yang berbeza dari menyukai benda yang biasa. Tampak macam optimis sahaja kan. Atau sebenarnya….?

Aku terperangkap dengan jerangkap samar oleh manusia yang bijak memanipulasi seperti kawan aku itu?
Apakah?

6 thoughts on “MU menang lagi?”

  1. hahaha..
    boleh la setakat nak ambil tahu hal ehwal semasa..
    tapi harap-harap chelsea menang dalam pertemuannya dengan MU.. tak silap 26 april eh?
    wargh2 tak nak MU menang. namo.. namo..

    Like

Tinggalkan Jawapan

