Go Chelsea Go Chelsea


Chelsea menang semalam. Hati aku sedikit terubat apabila Chelsea menang perlawanan getir itu keatas Everton. Matanya hanya beza 2 dibelakang MU. 78 – Chelsea, 80 MU Aku sememangnya mahu MU kalah bukanlah kerana aku peminat fanatik Chelsea yang ada sekutu Israel di dalam pasukannya. Atau aku ada tergoda dan tersuka dengan pemain-pemainnya yang mungkin gay. Ataupun aku anti MU yang kuat biarpun tanpa wujudnya David B. Maaf bukan sama sekali.

Aku sekadar mahu Chelsea menang oleh kerana dia pencabar terdekat yang boleh menewaskan MU dalam EPL kali ini. Kalau misalnya Arsenal atau apa-apa pasukan sekalipun yang mampu menjadi pencabar MU, aku pasti akan menyokong mereka. Maaf, aku bukan si lalang atau si angin. Aku bukannya Khairy Jamaluddin yang akan rapat dengan mana-mana orang kedua terkuat negara untuk impiannya menjadi perdana menteri sebelum 40 tahun. Oh aku bukan orang seperti itu.

Aku hanya mahu kepercayaan yang aku bina ini direalisasikan. Kepercayaan bahawa tidak selamanya orang yang kuat dan besar itu akan menang biarpun piala kemenangan itu hampir disuakan ke tangan mereka. Apa sahaja yang mustahil boleh terlaksana walau dalam minit-minit terakhir. Kalau dalam cerita bola nan bulat itu pun, gol yang dijaringkan dalam 20 saat sebelum perlawanan tamat pun boleh mengubah menang-kalah pasukan itu. Walupun 20saat.

Ah susahnya menjadi orang optimis dan payahnyanya menjadi orang yang pesimis.

Menjadi orang yang optimis membuatkan aku memilih untuk menidakkan kemenangan MU walaupun satu dunia menjangkakan MU akan memenangi EPL musim ini.

Dan kalau sikap optimis aku itu salah, aku kena siap sedia menjadi pak turut untuk 2 permintaan yang gila.

.

.

.

Rasionalkah?

4 thoughts on “Go Chelsea Go Chelsea”

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s