Misi berani-mati di friendster


Aku dah jarang buka friendster. Entah kenapa. Malas!

Lalu, ketika hari raya yang dah nak dekat ni, aku bercadang untuk merapatkan silaturahim dikalangan kawan-kawan aku yang terputus hubungan diluar tetapi masih berhubung di fs itu. Kang mereka kahwin tak ajak aku pula. Kang mereka kata aku sombong pula. Dan dalam rangka cadangan itu, aku akan wish semua kawan-kawan aku di fs ‘Selamat Hari Raya’.

Pukul 1.00 pagi:

Aku mulai buka page dan memulakan misi.

Pukul 1.30 pagi:

Aku baru selesai wish kawan-kawan aku yang berpangkal A. Ada 15 page lagi tidak jenguk

Pukul 2.00 pagi:

Aku berjaya wish kawan-kawan yang berpangkal A-D. Satu pencapaian yang bagus (walhal tidak ramai kawan-kawan berpangkal D, memanglah cepat wish)

Pukul 3.00 pagi:

Page ada lagi 10. Kawan ada lagi lebih 200. yana, usaha! Usaha! Usaha!

Pukul 3.30 pagi :

Aku sudah tidak larat. Maaf kawan-kawan yang tidak sempat diucapkan selamat hari raya. Nanti aku wish pakai msg ya.

Selepas raya ini, aku akan delete list kawan-kawan dalam friendster yang tidak pernah ada hubungan langsung dengan aku tetapi sengaja hendak menjadi kawan aku. Maaf, friendster dalam erti hidup aku adalah untuk kawan-kawan yang mengenali dan pernah berhubungan dengan aku walaupun sedetik (pernah satu sekolah, satu matrik, satu universiti, satu program, ). Untuk mereka yang sengaja nak penuhkan daftar friend list sahaja tanpa berniat untuk kenal, aku bukan orangnya. Jadi, aku akan delete mereka dalam friend list aku

Sekian

Birungu : Rasa kagum dengan mereka yang tanpa jemu dan tabah untuk ucapkan selamat hari raya untuk semua kawan-kawannya di frienster. Tahniah dan terima kasih untuk semua itu.

6 thoughts on “Misi berani-mati di friendster”

Tinggalkan Jawapan

