P.U.T.U.S .C.I.NT.A 2



Kawan aku bertanya

“Yana, sakit tak putus cinta?”

Aku diam dan memandang dia

“Tidak, lagi sakit jatuh cinta”

Kawan aku pandang aku pelik. Mana ada orang rasa sakit bila jatuh cinta, semuanya bahagia sahaja.

“Kenapa pula?”

Aku membuang pandang. Tanpa menatap wajahnya.

“Kerana apabila kau jatuh cinta, kau sakit menanggung rindu, kau sakit melepaskan apa yang kau ada untuk dia, kau sakit bila dia tidak ada, kau sakit bila lihat lihat dia dengan orang lain, kau sakit menghitung nasib hubungan kau dengannya. Apa yang lalui hanyalah kesakitan yang kau panggil bahagia. Sedang sakit putus cinta itu hanya satu sahaja.”

Kawan aku pandang aku tanpa kelip dan dia diam tanpa menyoal.


9 thoughts on “P.U.T.U.S .C.I.NT.A 2”

  1. Bwu Putus cinte??? hahahahahaa……first tarik nafas dalam2 then cri sesuatu benda yang d’panggil tali…….hehe,after that ikat tali 2 kat atas pokok..haa!! paztu pew g kan??haa,,teka la3..hehe

    Like

  2. aku paling takut biler putus cinta…sbb aku xpnh rase putus cinta..ni first time aku bercinta….tapi aku rasa..semakin hari aku semakin ke arah itu….sakit sangat ke?

    Like

    1. Ilyana : Aduhai.. sakit sangat.. sakit amat. tetapi kata orang kesakitan itu bahagia. Ilyana, kalau kamu putus cinta pun janganlah rasa risau. jatuh dan bangun dalam bercinta itu bukankah kemestian.

      Tetapi lebih baik kita fikirkan hubungan sekarang daripada fikirkan apa yang akan terjadi di masa mendatang

      selamat menjalinkan rasa cinta ya

      Like

Tinggalkan Jawapan

