Filem LOS and FAUN : Filem lawak yang segar


Maaf. Review filem ini agak lewat walaupun aku sudah lama tonton filem ini


Pertamanya aku sangat suka hasil kerja Afdlin Sauki dan aku tonton hampir semua filemnya di panggung dan filem ini antara karya Afdlin yang terbaik. Rasanya tidak perlu tulis sinopsisnya kerana anda boleh perolehi sinopsisnya di sini.

Antara sebab-sebab aku menyukai filem LOS & Faun ialah

1

Setiap pelakon pandai menjiwai watak dan bukan sekadar watak tempelan tanpa karakter. Afdlin pandai merincikan setiap watak dalam ceritanya. Daripada sekecil-kecil watak penyambut tetamu dan pengurus restoren hinggalah watak utamanya LOS & FAUN.

2

Skripnya tidak membosankan. Lawaknya segar dan tidak terlalu kering. Aku bersama satu panggung gelak tanpa henti dari filem itu bermua sampai filem itu berakhir. Aku paling suka lawak Brokeback Mountain itu. Paling tidak tahan sengih Adlin yang pakai topi koboi itu. Bravo.

3

Walaupun jalan ceritanya mudah. Pasal pencarian barang curi dan adik aku yang turut sama menonton sudah dapat teka siapa pencuri sebenar tetapi Afdlin Sauki berjaya menyampaikan ceritanya dengan gayanya tersendiri.

Cukuplah 3 sebab ini dan aku harap penonton Malaysia menyokong filem ini dan sokonglah filem ini menjadi box office. Menurut teman baikku “Tidak rugi kita tonton filem Malaysia di panggung, filem orang putih itu kita download sahaja. Hehehe”

p/s Rasa bosan menonton lakonan Erra yang sedikit sterotaip.

2 thoughts on “Filem LOS and FAUN : Filem lawak yang segar

Tinggalkan komen