Puisi Bulan Ini : Baju Kurung Merah Darah


Baju Kurung Merah Darah

(Suara dari perkuburan cinta)

 

 

Warna kurungku merah darah

Disimbah dari hati yang kau tarah

 

Selendangku berbiku tajam

Ditenun dari janji yang kau rejam

 

Kerudungku bertenun benang rasa

Disulam dari kenangan yang bersisa

 

Aku hadir berwajah manis

Seluruh rasa telah ku sita

Kau menghulur bunga kemboja

Dari perkuburan cinta

Bunga itu ku kambus bersama talkin

Bisik cinta yang kau himpun untuknya

 

Aku memilih untuk setia

Di Perkuburan cinta ini

 

Ainunl Muaiyanah Sulaiman

17 Januari 09

20 thoughts on “Puisi Bulan Ini : Baju Kurung Merah Darah”

  1. Fuzama : terima kasih. awak suka puisi ini sebab ada kena mengena dgn awak ke.. hahaha

    Haniesalwah : syyyy.. jgn bagitau orang lain mengenai baju kurung merah darah itu. kang terbongkar rahsia.. haha

    tiba-tiba dapat idea di pagi kita mahu bercanda bersama..

    Like

  2. Adi : haha..
    tapi kau suka amat ya puisi bersatulah pelacur-pelacur kota jakarta itu

    kalau aku tulis novel kau kena beli. beli pos dari aku. nanti aku balut cantik-cantik sebagai tanda mata.
    boleh kau bagi gf kau baca.. hehe

    Like

    1. adi : terima kasih sokong aku. kau pujuk la matjai tu. kalau kau pujuk aku rasa mesti berkesan la..

      hehe..
      jgn risau, kau cuma labur duit, urusan nak dpt no pendaftaran buku dan cetakan itu biar serah pada aku..

      okey?
      heh

      Like

  3. i love it darling..suka puisi2 kamu..ajar saya tulis puisi boleh? saya selalu baca sorok2blog kamu .. 🙂

    p/s : entah bila nak bg kamu kapal kertas..jahatkan saya..tak pos2 lagi…turun KL, contact akak la yang…

    Like

    1. fazleena : Kak adeq, minggu lalu baru je balik kL. jumpa hazwan. tapi masa balik tu gesa-gesa juga, tak sempat buat banyak benda.

      insyaAllah, bulan 4 ni abes, doakan ya. boleh balik kl, boleh dapat kapal kertas dan filem pendek kak adeq yang baru. hehe..

      kak adeq, mana lah tahu puisi ini boleh jadi inspirasi untuk filem pendek yang terbaru ke.. kan?

      Like

Tinggalkan Jawapan

