Tag dari Adi


 
 

Adi tag aku di mukabuku. Sebenarnya aku culas buat tag tetapi aku lihat blog aku sudah bersarang seminggu, maka tag ini buat hilang rindu. Aku hilang mood menulis walhal banyak perkara yang aku perlu tulis di blog ini seperti resensi novel Maryamah Karpov yang telah aku baca atau ulasan filem Laskar Pelangi atau pengalaman aku ke pesta buku. Namun Tuhan tarik balik nikmat menulis pada aku. Untuk menyusun aksara dan menterjemahankan makna yang aku rasa pun payah amat sekarang. Aku fikir Tuhan mahu beri aku ruang waktu untuk lebih banyak berfikir.

Aku rasa begitulah. (senyum sedikit yana)

YOU HAVE TO ANSWER THE FOLLOWING USING SONGS BY ONLY ONE BAND/ARTIST.
1 song title per question, no repeats.

Pick a band/artist:
Ebiet G. Ade

1. Are you a male or female:
Gadis Remang-Remang

2. Describe yourself:
Nyanyian Pendek Buat Anak Gadis Berambut Panjang

3. How do you feel about yourself:
Hidup II

4. Describe your ex boyfriend/girlfriend:
Seberkas Cinta Yang Sirna

5. Describe your current boy/girl situation:
Dua Minit Ini Misteri

6. Describe your current location:
Jakarta 1

7. Describe where you want to be:
Berjalan di Hutan Cemara

8. Your best friend is:
Dia Lelaki Ilham dari Syurga

9. Your favorite color is:
Bias Warna

10. You know that:
Masih Ada Waktu

11. What’s the weather like:
Dimanakah Matahariku?

12. If your life was a television show what would it be called?
Potret Hitam Putih

13. What is life to you:
Untuk Kita Renungkan

14. What is the best advice you have to give:
Kita Hanya Bidak-Bidak Catur

15. If you could change your name what would you change it to:
Camellia

16. What will you re-post this note as?
Berita Kepada Kawan

2 thoughts on “Tag dari Adi”

Tinggalkan Jawapan

