Cinta Ini


Pagi-Tengah Hari dan Petang.

Mesti radio akan menyiarkan lagu ini. Saya pun tidak pasti stesen mana kerana sibuk membuat kerja. Dahulu saya sudah jatuh cinta, apakah lagi sekarang. Antara album cik Siti, saya paling menyenangi album Lentera Timur kerana hampir semua lagunya saya suka.

Nissa dapat meneka bahagian baris ayat yang paling saya suka. Cemerlang! Nanti saya belanja ABC special ya. Kalau pembaca bijak bestari, baris ayat yang manakah yang paling saya suka sekali?

Terfikir juga, apakah stesen radio baru mengesan bahawa lagu ini sangat sedap dan liiknya indah. Betapa terlewatnya kamu. Sungguh terlewat sekali.

Tetapi tidak terlewat untuk saya berkongsi kan?

Betapa engkau menyintai
Agungkan aku bagai seorang puteri
Selalu kau puja diriku ini
Melayang aku tak memijak bumi

Namun terkadang ku rasakan
Apakah sikapmu tak berlebihan
Aku wanita tak sempurna
Bukan sekilaunya batu permata

Marilah bersama jalani cinta kita apa adanya
Saling mengerti dan sudi menerima
Kita manusia biasa
Marilah menjaga kesucian cinta rahmat yang Kuasa
Saling berpadu hati untuk berdua
Dalam dakapan mesra

Nikmati suka berbagi duka
Seiring denganmu aku bahagia
Genggam jemari dan berjanji
Setia selamanya sampai akhir nanti


Notakakitangan: Saya tidak suka video klip ini kerana saya jangka video klipnya lebih indah. Tapi ini jauh indah dari rupa.

4 thoughts on “Cinta Ini”

Tinggalkan Jawapan

