Cerpen Mabuk Buku di majalah Mutiara Minda, MPH


Cerpen ini bermula daripada entri Cara Menangani Mabuk Buku selepas baru sahaja turun dari bas pada jam 5 pagi selepas 8 jam perjalanan (Kuala Terengganu-Kajang). Otak beku dan sementara menanti azan subuh, saya terilham menulis entri untuk blog dan kemudian dikembangkan menjadi cerpen.


Saya dedikasikan cerpen ini untuk semua pencinta buku dan juga pembaca blog tanah birungu yang sentiasa tanpa jemu memberi komen, membaca blog ini dan menyimbah api pada tanah blog yang sunyi sepi sehingga menjadi meriah. Untuk Adi, Angra Mainyu , Mohd Jai, Koboi dan kawan-kawannya yang sentiasa mahu memburu buku nadir-langka serta berkongsi isi buku tersebut, cerpen ini diilhamkan daripada kalian. Oh lupa, dengan ucapan, dimana kalian sekarang😛

Saya hanya akan letakkan cerpen ini di dalam blog selepas edisi ketiga majalah Mutiara Minda diterbitkan iaitu pada bulan Ogos. Untuk kamu-kamu yang ingin membaca cerpen ini, dapatkan sahaja majalah Mutiara Minda di kedai MPH berdekatan dengan harga RM3.00 tetapi untuk ahli MPH, majalah ini adalah percuma!


Kalau tidak dapat, nikmati sahaja idea dan tempias cerpen Mabuk Buku di entri ini.

Ironi 1 : Cerpen ini ada sedikit kisah dengan cerita muka depan majalah

Notakakitangan : Saya suka ilustrasi untuk cerpen ini🙂

15 thoughts on “Cerpen Mabuk Buku di majalah Mutiara Minda, MPH”

  1. hehe…nampaknya perkataan wajib itu sudah sinonim dengan pembulian akak terhadap saya. hehe. iya, insyaAllah bila kembali ke tanah selangor saya akan dapatkan =)

    Like

  2. Ah..Mabuk buku hingga dapatkan edisi Mutiara Minda secara percuma😀

    Ps. kini aku sudah bertempat tinggal di Singapura, kapan2 jika ada waktu aku akan mampir ke Malaysia sekedar jalan2 menikmati kota, maukah menemaniku?itupun jika kamu punya waktu hehehe..

    Like

Tinggalkan Jawapan

