Kekasih Hati Baharu II


Saya baru sahaja jumpa sebuah buku yang bagus. Rasanya saya pernah membaca buku ini dulu-dulu selepas itu saya jatuh cinta dengan pantun Melayu namun buku itu hilang akibat kelalaian saya.

Aripin Said - Puisi warisan

Buku ini buku second hand sahaja. Saya beli pun semasa pergi ke Giant, Stadium Shah Alam. Siapa kata buku langka-nadir harus jumpa dikawasan tersorok dan terpencil?

Saya minta harga buku ini dikurangkan namun saya sedang berurusan dengan mereka yang tahu nilai buku. Kata penjualnya, buku ini susah nak dapat sebab itu tak berani beri harga murah. Saya jadi malu sendiri. Kalau beli tudung untuk bergaya, saya tak menawar pun. Terima sahaja. Tapi kalau buku-buku, saya mahu menawar-nawar pula.

Ini buku hadiah aripin said kepada editorial research magazine department

Sebenarnya sudah mahu katakan tidak untuk membeli buku sebab setiap bulan saya punya budget mesti lari sana lari sini sebab membeli buku tak ingat dunia. Bacanya belum lagi. Itu ada hati mahu mengirim buku pada mereka yang berwisata di Bandung. Haha. Saya pesan satu dua sahaja. Tidak membebankan beg pun. (sambil buat mata kelip-kelip)

Kalau ada sesiapa yang mahu mencari buku terpakai, bolehlah sesekali singgah di Giant Shah Alam, bukannya kedai, sekadar booth terbuka yang terletak bersebelahan dengan Mcdonalds.

6 thoughts on “Kekasih Hati Baharu II”

Tinggalkan Jawapan

