Puisi: Hujan di Dataran Ilmu , Mutiara Minda Ogos-November


Tahun ini tidak produktif sangat menghantar karya, jadi tidak banyak sangat-lah yang disiarkan. Walaupun ada beberapa teman kata, “Eh jangan jemu menghantar karya sehingga editor bosan dan memilih karya kamu.” Tapi biasalah kalau namanya pemalas, mohon ampun bab menghantar karya.

Namun, saya sangat berterima kasih dengan pihak editor Mutiara Minda kerana memberi peluang kepada saya dan sudi menyiarkan cerpen Mabuk Buku pada keluaran Mei-Julai dan juga puisi Hujan di Dataran Ilmu pada keluaran Ogos-November.

Saya suka sekali dengan layanan baik pihak editorial Mutiara Minda, tanpa diminta pihak editor mengirimkan 5 naskhah Mutiara Minda kepada saya. Malah editornya juga menulis dengan muluk kepada saya menjadikan saya rasa sangat dihargai. Insya-Allah, saya akan tanpa jemu mengirim artikel serta karya-karya untuk dikongsi bersama. Kepada penulis di luar sana yang mahu mengirim sebarang material kepada majalah Mutiara Minda, bolehlah menghubungi saya untuk mengetahui caranya.

Majalah Mutiara Minda merupakan majalah sulung keluaran MPH. Diterbitkan 4 kali setahun, majalah ini boleh diperoleh secara percuma di semua rangkaian MPH Bookstores kepada sesiapa yang menjadi ahlinya. Kalau yang bukan ahli, boleh beli dengan bayaran RM3.00 sahaja.

Moga-moga majalah Mutiara Minda menjadi pilihan pembaca bahan Bahasa Melayu serta akan menerbitkan artikel-artikel yang membina dan menarik untuk dibaca.


Oh!, mahu baca puisinya, sila lah dapatkan majalahnya, kalau mahu tunggu blog ini siarkan, saya akan siarkan pada awal bulan 12 nanti. J

Notakakitangan: Dalam keluaran kali ini, masih bergandingan dengan Aidil Khalid yang rencananya turut disiarkan. Sudah dua keluaran berturut. Ha.. ahli deligasi lagi seorang itu (Nissa Yusof, nama sebenar), bila kita nak segandingan?

Nota tangan kanan: Tak sangka judul puisi dipilih untuk diletakkan dimuka hadapan, sob terharu!

9 thoughts on “Puisi: Hujan di Dataran Ilmu , Mutiara Minda Ogos-November”

Tinggalkan Jawapan

