Jualan gudang gedegang buku


Sebagai seseorang yang baru memulakan hidup dengan duit sendiri, mesti banyak keinginan dan keperluan yang hendak dipenuhi. Kadang-kadang antara keperluan zahiriah yang inginkan produk kecantikan, kosmetik, pakaian-pakaian cantik, keperluan capaian internet, hutang piutang PTPTN dengan keperluan batiniah seperti buku-buku yang bagus sering kali bergaduh-gaduh dengan diri. Jadi ada masanya ada yang tidak boleh dibeli. Ish ish ish. Sangat sedih kan.

Sebab itulah, bila ada jualan gudang sahaja. Kcing! Kcing! Mesti pergi. Bukan bermakna mesti beli tetapi mana tahu ada yang berkenan di hati atau yang telah disurvey ribuan kali tetapi asyik berdolak dalih untuk beli, maka ini peluang yang tidak boleh dilepas pandang. Hehehe. Asal ada jualan gudang je, mesti mata bersinar-sinar bak bulan purnama. Jadi mari kita bercerita jualan gudang yang akan datang. Jualan gudang buku ya, bukan jualan gudang metrojaya tau. Hehe.

 

MPH Member Day – 20-23 Januari 2011

Walaupun bukanlah jualan gudang tetapi MPH member sales menawarkan harga potongan sebanyak 20% kepada semua pemilik membercard-nya. Bukan itu sahaja, malah ada judul-judul terpilih yang dijual sehingga 50%. Sesiapa yang ingin mencari buku yang tiada di BookXcess, bolehlah ke jualan MPH Member Day. Tapi hanya di beberapa cawangan MPH yang terpilih sahaja dan jualan ini sudah pun tamat tempoh

 

Jualan Gudang Utusan

Lokasi Taman Shemelin Perkasa, Cheras. Di pejabat Utusan. Tahu jualan gudang sedikit lewat, kalau tidak minggu lepas mesti pergi. Jadi akan spend masa hujung minggu ini mencari judul-judul yang berkenan di hati. Tahun lepas, simpan cemburu sahaja tengok kawan-kawan borong tak ingat dunia. Tahun ini siap la, saya pun akan borong juga. Jadi, sudah siap siaga buat survey buku-buku yang berkenan di hati supaya datang boleh terus beli. Nasib baik Taman Shemelin itu dekat sahaja. Tarikhnya 20 Januari hingga 30 Januari.

 

Jualan Gudang Karangkraf.

Rasanya siapa peminat kipas susah mati novel-novel Alaf21 pasti akan menangis kesedihan kalau terlepas jualan gudang ini. Rasanya buku-buku akan dijual dengan lebih murah dan sudah namanya jualan gudang mungkin harga akan berkurangan dan terjumpa buku-buku yang sudah lama diidamkan. Saya macam berkenan nak dapatkan buku ini. Tapi tengoklah pada kewangan dihujung bulan ini. Atau ada orang mahu sponsor. Jualan gudang ini bertempat di pejabat Karangkraf iaitu seksyen 15, Shah Alam. Bermula 28, 29 hingga 30 Januari.

 

 

Notakakitangan:

Pesta bagi pencinta buku adalah bila ada jualan gudang. hehehe

2 thoughts on “Jualan gudang gedegang buku”

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s