Pulau Pinang : Saya Tak Datang!


Kalau tak kerana telefon saya habis bateri, pasti hari ini saya sudah ada di Pulau Pinang.

Kalau tak kerana telefon saya habis bateri, pasti sekarang, mungkin saya sedang melawat Shahnon Ahmad, Muhammad Haji Saleh dan lain-lain.

Kalau tak kerana telefon saya habis bateri, mungkin saya sedang kelintar Pasar Chowrasta sambil pening kepala tengok buku. Huwa!!

Walhal pergi ke Pulau Pinang merupakan impian dan rencana saya tahun ini. Beli tiket keretapi, pergi ke Penang, backpacking, jalan-jalan tengok buku di Chowrasta, kemudian pulang mengambil keretapi malam yang sama juga. Bila dapat peluang dan dijemput, saya pula tidak dapat dihubungi. Sungguh mengecewakan!

Ini semua sebab telefon saya habis bateri.

Telefon jahat! Telefon jahat!

Saya sunguh sunggguh sunggguh sunggggggggggggguh rasa kecewa! Huwa!

2 thoughts on “Pulau Pinang : Saya Tak Datang!”

Tinggalkan Jawapan

