Penyelamat Cinta Siri 2


Semakin dewasa, saya semakin sedar, betapa saya selalu menolak kebahagiaan saya ke tepi dan suka membahagiakan orang lain. Entah sebab apa, melihat orang lain gembira seperti memberi kegembiraan kepada saya.

Sebab itu dalam entri sebelum ini, saya sangat suka menjadi penyelamat cinta. Insya-Allah dalam 2-3 bulan lagi, saya akan mengiringi salah seorang pasangan (yang saya jadi penyelamat cinta) untuk majlis pertunangan.

Tidak mudah menjadi penyelamat cinta dan tidak susah menjadi penyelamat cinta juga. Mungkin saya dilahirkan untuk menjadi cupid, melepaskan panah cinta pada hati-hati manusia.

Penyelamat cinta tidak selalunya menemui kecintaannya sendiri. Tetapi melihat cinta yang tumbuh dan lahir daripada pasangan lain telah melahirkan kebahagiaan dan kecintaan dalam bentuk yang lain kepada saya. Berbahagialah mereka, sebab kebahagiaan mereka itu merupakan bahagia kepada saya.

Saya sudah menjadi lampu listrik yang menerangi jalan. Kamu sudah tidak tersesat lagi, bukan? Pulanglah ke rumah asalmu. Pendinginan di rumah asalmu, sudah lama tiada nyala cinta.

Lampu listrik sentiasa ada di tepi jendela. Sentiasa mahu menerangi jalan dan memberi cahaya kepada pengembara yang sedang sesat. Sangat berharap kelip-kelip cahaya samar daripada lampu listrik itu sentiasa menimbulkan harapan baru. Namun jendela telah terkunci rapi dan cahaya lampu listik hanya bisa dinikmati di sebalik kaca jendela sahaja.

One thought on “Penyelamat Cinta Siri 2”

Tinggalkan Jawapan

