Percakapan Singkat


Malaikat telah membawamu pulang ke tanah asal yang kau benci itu. Tanah yang kau ingin lari daripadanya tetapi entah apa tetap mahu pulang kepadanya juga. Lalu di helaian sayap-sayap malaikat itu, kau cuba bersembunyi dan malaikat dengan senang hati menyembunyikanmu.

Lalu kini dan di masa-masa akan datang, simpan sahaja malaikat kamu itu di dalam tas tangan atau beg tarik dan bawalah dia ke mana-mana supaya kamu rasa dilindungi. Bukankah itu yang kamu mahukan, rasa dilindungi kerana kamu itu hanya figura yang lemah. Sangat lemah. Dengan malaikat itu, kamu berasa kuat?

Kerana tiada rumah lain yang mahu menyimpan malaikat kamu itu. Kamu sudah tidak perlu risau atau berusuh hati lagi mahupun bergaduh apakah malaikat kamu mahu singgah di laman rumahmu? Simpan sahaja malaikat kamu itu dekat dengan kamu. Itupun jika kau boleh. Kerana malaikat yang punya sayap telah menyembunyikan banyak benda seperti kamu,telah banyak menghiburkan hati seperti kamu. Yang di helaian sayapnya hanya seakan-akan patung-patung yang digantung untuk hiasan dan hiburan.

Kepada malaikat, selamat berhibur dan menikmati madu di bulan

Advertisements

4 thoughts on “Percakapan Singkat”

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s