Bridget Jones Diary


If I can’t make with you, I can’t make with anyone [Daniel Cleaver – Bridget Jones Diary]

Saya pernah dengar kata-kata ini sebelum saya menonton Bridget Jones Diary untuk pertama kalinya. Apabila mendengarnya, saya rasa sunggu dejavu. Seperti kata-kata itu pernah diucapkan kepada saya.

Apatah lagi, kata-kata itu diucapkan – watak yang menipu Bridget Jones dan hanya bermain-main sahaja pada mulanya tetapi akhirnya menyedari bahawa dia kembali memikirkan Bridget sahaja.

Saya suka sekali dengan jawapan Bridget. Agaknya kalau saya mendengar kata-kata itu diucapkan kepada saya, saya akan menjawab dengan jawapan Bridget seperti ini.

That not a good enough offer for me. I’m not willing gambling my whole life on someone I’m not quite sure. [I’m] still looking for something more extraordinary than that [Bridget Jones – Bridget Jones Diary]

Tinggalkan Jawapan

