Ada Apa Dengan Ramadan 1


Kata ibu selepas menerima panggilan daripada adik-adik saya yang menyatakan mereka akan berbuka di luar

“Dahulu, masa tiada duit, masak telur dengan jangan bening (sayur air) pun rasa sedap. Berebut-rebut adik-adik makan. Tapi sekarang bila sudah ada duit, sudah mampu beli macam-macam makanan, semua hendak makan di luar. Macam itulah kehidupan rupanya.”

Di meja, hanya saya abah dan ibu sedang menunggu waktu berbuka.

Saya tak tahu saya harus rasa apa, sedih dengan kata-kata ibu atau gembira kerana waktu berbuka saya menjadi anak tunggal di meja itu.

Tinggalkan Jawapan

