Mimpi Dari Sebuah Lukisan Ilusi dan Lagu


I

Tahun lepas, puisi “Mimpi Dari Sebuah Lukisan Ilusi” disiarkan dalam majalah Pentas terbitan Istana Budaya. Terbitan Julai- September 2012. Cover di hadapan, Fauziah Suhaili, pemain gambus wanita yang selalu saya lihat di TV. Saya betul-betul terlupa menguar-uarkan di blog ini. Sesiapa yang mengikuti blog ini, kalau ingat, sejarah puisi ini dihasilkan selepas saya melihat lukisan di R.A Fines Art Gallery. Saya pun sudah lama tidak pergi berjalan-jalan di galeri. Sibuk! *Alasan*

Sesiapa yang ingin menikmati puisi itu, boleh langsung ke link ini. Bolehlah beri pandangan untuk saya menulis lebih baik lagi

II

Dan juga puisi ini sebenarnya telah dijadikan lagu oleh saudara Airmas. Baru-baru ini Airmas memaklumkan kepada saya, bahawa dia telah memilih beberapa lagu untuk dimuatkan dalam albumnya. Dan dua buah puisi saya dipilih untuk dimasukkan dalam albumnya. Jeng Jeng. Cuba teka puisi apa? Tada! Kaca Jendela Tren dan Mimpi Dari Sebuah Lukisan Ilusi. Kedua-duanya pernah disiarkan dalam majalah Pentas. Suaratn atau kebetulan? Airmas memaklumkan beliau sedang menjalankan proses rakaman. Hu hu hu. Moga-moga lagu ini masuk Hot F.M. Bolehlah tumpang rasa glamour. Haha.

Jangan kecewa apabila Nyanyian Hujan tidak terpilih. Nyanyian Hujan kena tunggu lain kali, kata AirMas J

Selain itu, ada satu puisi itu saya sangat suka iaitu, “Kenangan Musim Zaiton” tulisan Shafiq Said. Pelajar jurusan pergigian di Jordan yang bagi saya, punya passion yang tinggi kepada puisi. Kerana begitu saya terkesan dengan sajaknya, saya telah menuliskan sebuah sajak balas kepadanya iaitu “Kenangan Di Jendela” sebagai hadiah dan kado-kado supaya beliau terus menulis dan menulis.

Jadi, untuk tahun baru ini, kita nantikan album Airmas Sz ya. Nanti kalau sudah keluar album, saya akan maklumkan di blog :

Tinggalkan Jawapan

