Marilah mari kita mengundi.


Kawan aku pernah tanya pada aku

“Yana, kenapa kau selalu review filem sangat lambat dalam blog. Kadang-kadang sampai sudah keluar DVD baru kau sibuk-sibuk nak review. Tak fresh la.”

Hai, bagaimana ya aku mahu jelaskan di sini.

Buat pengetahuan kawan-kawan, aku belajar di negeri persisir air. Di sini tiada wayang hatta wayang pacak sekali pun. Yang ada hanyalah wayang kulit itupun bukan selalu dan loghatnya aku masih belum mahir mentafsir lagi. Kompleks membeli belah pun tiada, yang ada hanya MYDIN dan GIANT. Diulangi MYDIAN dan GIANT sahaja. Lalu mana aku nak cari cerita wayang yang fresh-fresh macam baru keluar oven seperti kata kamu itu. Maka terpaksalah aku menunggu cerita-cerita itu di upload di internet atau DVD originalnya keluar.

Prinsip aku, daripada beli CD /DVD cetak rompak baik aku download di internet. Haha. Biar industri cetak rompak lingkup.

Aku rasa kerajaan patut wujudkan panggung wayang di negeri ini sebelum pilihanraya kecil berlangsung. Kami , pihak barisan orang muda pasti akan berbonong-bonong memangkah dan menyokong calon kerajaan negeri setelah dirasuah dengan panggung wayang dan pusat karaoke serta bowling. Pasti!. Hehe.

2 thoughts on “Marilah mari kita mengundi.

Tinggalkan komen